tisdag 3 januari 2012

Allt inför operationen osv.


jahaja, har legat hemma i en timme nu!
ringde ortopedmottagningen idag & vid 7.15 imorgon är det dags. the day with the big D. fyfan.
jag är så grymt nervös, jag har huvudvärk & tänker bara på hurfan det ska gå efter sen... när jag ska återhämta mig från operationen & allt.
som jag tidigare nämnt så ska jag alltså opereras för karpaltunnelsyndrom, de ska skära upp en bit av min handled & upp mot handflatan för att öppna tunneln som alla nervtrådarna går genom. så jag kommer inte kunna använda min högerhand på ett tag... därav sjukskriven 6veckor.
det jag är mest rädd för är att om jag inte kommer få tillbaka all kraft i handen eller bli av med alla symtomen som jag har för tillfället. men jag litar på dagens utveckling & allt detdär så jag tror det blir bra : ) var ju då tvungen att sluta vid halv 7 från jobbet också, ska ju fasta i 12h nu samt duscha alla mina kroppsvråer med en speciell svamp & tvål, därefter klä på mig rena kläder & lägga mig i en renbäddad säng... jävla jobbigt. Ska även upprepa duschningen imorgon också... kommer få gå upp astidigt!!! men har med mig pappa, bror & anki imorgon så efter alla timmar när jag återhämtat mig så får jag stöd av dom! känns bra : )
tack för att ni läste, & som sagt, vi hörs när jag får sitta vid datorn & skriva igen. kommer självklart lägga upp lite mer ikväll innan... men sen efter, ja då vet ni hur det ligger till!
pusssss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar