tisdag 7 februari 2012

Something about music

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
Fun ft. Janelle Monáe - We Are Young

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Coldplay - The Scientist, Ron Pope - A Drop In The Ocean

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Tror det kan vara Mange låtarna, eller schlagerlåtar... ush döda mig.

VILKEN MUSIK LYSSNADE DU PÅ FÖR 10 ÅR SEDAN?
Jag var 10.. så något i stil med; Peaches, Robyn, The Pinks & typ alla Hits For Kids.

VILKEN MUSIK LYSSNADE DU PÅ FÖR 5 ÅR SEDAN?
15 bast, Oj, typ Good Charlotte, Sum 41, Blink 182.

FAVORITBAND/ARTIST?
Byter ju alltid, har ingen riktig favorit, men just nu är jag lite såld på Lana Del Rey, First Aid Kit, Lil Wayne, Eminem, Lasse Lindh, José Gonzales & The Sound Of Arrows. En salig blandning minsann.

BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Lana Del Rey!

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Måste nästan vara Adele, iallafall sen hon gjorde Someone Like You.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
Åh det finns faktiskt för många, men typ Eddie Vedder, Johnny Cash eller Joshua Radin! Gillar killar med lugna röster.

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Pop/indie måste jag nästan säga, men går ibland över till hiphop/rap.

VILKEN MUSIKSTIL TILLTALAR DIG MINST?

Hårdrock... klarar inte av det. Orkar inte med massa skrik & när man inte hör vafan de sjunger.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Dans låtar, house typ. Ne men typ Mrtn - Slow, Fun - We Are Young, Madeon - Pop Culture osv.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Dom fina fina lugna låtarna med ex, David Gray, Joshua Radin, José Gonzales, Eddie Vedder osv.

VAD LYSSNAR DINA FÖRÄLDRAR PÅ?
Mamma är dödskär i Lars Winnerbäck, annars gillar hon typ radiohits, pappa han är ganska random, typ från Den Svenska Björnstammen till First Aid Kit till Miss Li, bara för att han har hört dom på radion...

SENASTE KONSERTEN?
Konsert... hm ser ju en massa på festivaler hela tiden, har inte varit på någon enstaka bara tror jag.. så kan faktiskt inte komma ihåg vad jag sett allra allra sist!

BÄSTA KONSERTEN?
Haha samma här.. Men jag glömmer inte La Roux på WOW & typ Skrillex i somras...

EN LÅT SOM DU KOPPLAR TILL DIN BÄSTA KOMPIS.
Måste vara Yelle ft. Crookers - Cooler Couleur eller Lars Winnerbäck - Jag är hos dig igen

EN LÅT SOM DU KOPPLAR TILL DIN POJKVÄN/FLICKVÄN
Är ju singel så kopplar ingen, men jag vet vem jag tänker på när jag hör Rasmus Seebach - Natteravn.

DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
Antingen Eddie Vedder - Society (Into The Wild) eller The Temper Trap - Sweet Disposition (500 days of Summer).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar