söndag 3 januari 2010

2009 lista.

1. Gjorde du något i år du aldrig gjort förut? Ja de tror jag, slutar aldrig förvåna mig över mig själv. Haha
2. Höll du några av dina nyårslöften? Visst gjorde jag det : D & mina tjejer med. Dock var det kanske inte något nyårslöfte. Men vi satte gränsen på 3månader.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej!
4. Dog någon som stod dig nära? Inte någon som stod nära mig, men 2 som stod nära mina vänner. Usch.. r.i.p killar!
5. Vilka länder besökte du? Inget, haha sämst på att förflytta mig ur landet. Nej men Öland?
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ja alltså det uppkommer ju alltid något nytt hela tiden, livet kan alltid förbättras om man vill! Så det finns säkert något man saknar, men de finns ju också bättre grejer : )
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Hm, är sämst på att komma ihåg. Men typ siesta 27maj?, midsommar 22juni? osv.

8. Vad var din största framgång 2009? Att acceptera mina känslor & visa dom. Att veta att jag verkligen är stark inombods.
9. Största misstaget? Vet faktiskt inte, kanske de gånger jag sårat människor i min omgivning? Men jag har rättat till dom också.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag är nästan alltid förkyld. Men nä, inga skador. Eller jo, jag stukade stortån på Ctrl Alt Dance när jag trillade ner från en stenmur. Eller när jag "typ" fick hjärnskakning ute hos Viktor eftersom jag gick balansgång på ett staket i onyktert tillstånd.
11. Bästa köpet? Finns säkert en hel del där inne i garderoben. Men den illrosa t-shirten var ett stort + i somras & nu i vinter måste de vara mina svarta kängor.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Festivaler & alkohol. Tyvärr..
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, min pappas styrka, att mina vänner är så grymt bra & att Anki är en sån underbar person.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Säkerligen hur många som helst men midsommar rap das palmas - barappa.. siesta mando diao - i wanna dance with somebody & nyårslåten Black eyes peas - i got a feeling
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag tror absolut att jag var gladare, livet lekte efter svåra tider. Jag tog i stort sett igen de jag missade året innan.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Rest & umgåtts med alla möjliga människor. Nya & gamla.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Funderat så sjukt mycket, inte undra på att jag levde med huvudvärk 24/7.
18. Hur tillbringar du julen? Överallt. Hos min faster med lite kusiner & farmor&farfar, sen vidare till mormor&morfar där resten av släkten var. & tillslut lite öldrickande hos Mattias.
.
19. Blev du kär i år? Nej! Faktiskt inte. Är alltid småkär i Lasse Lindh & Fredrik Ljungberg, men jag antar att de inte räknas.
20. Favoritprogram på TV? True Blood, Gossip Girl & 2 and a half men.
21. Bästa boken du läste i år? Elsas mode av Sofi Fahrman.
22. Största musikaliska upptäckten? Nästan allt mellan himmel & jord. Nej men definitivt La Roux. Jag är besatt av tjejens röst & texter.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En kamera, klocka, La Roux skiva, nagellack, cola osv. Fick så sjukt mycket grejer & det var den bästa födelsedagen i mitt liv! wiihoo. Tror nästan jag fick allt man kan få. Haha. Nästan.
25. Något du önskade dig men inte fick? Min brors rum & en tv : (
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag jobbade på Ica : ) åt en chokladboll i matsalen, öppnade grymt många presenter & njöt satan av att äntligen vara 18!!!
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej alltså jag tror inte det. Året var sjuhelsikes bra. Allting förändras & blir bättre & sämre : ) jag ska inte klaga.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Casual. Nej men den gick från heels till tygskor till kängor. Fantisera bäst du vill.
29. Vad fick dig att må bra? Min familj, mina vänner, festivalerna, musiken, min styrka!
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Alltid; Lasse Lindh, Fredrik Ljungberg. Men även Nicklas Hocker & Basshunter tog ett skutt ; )

31. Vem saknade du? Jag saknade nog ingen egentligen, jag hade alla jag ville ha + lite fler. Awesome.
32. De bästa nya människorna du träffade? Kommer ju knappt ihåg : P men för tillfället så måste de ha varit Josef & alla dom i början av året, haha vilka fester! love it.


Now let 2010 rock our bodys like never before!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar