söndag 17 januari 2010

Benjamin Button

Nu ska jag minsann starta "Benjamin Buttons otroliga liv"!
Är så sjukt sugen på den, var ju ett tag sen den kom ut men har velat se den jättelänge! heh. Saken är bara de att den är 166min lång & jag är inte riktigt tålmodig när de gäller lååånga filmer : P haha.
Så med detta menas att jag kommer att somna sent ikväll också... suck : ) men med lite plommon & passions frukt i magen så ska jag nog klara de : D


Lite om filmen från filmtipset.se
Benjamin Button föds som en svag äldre man och åldras baklänges, det vill säga att hans kropp blir yngre tills han slutar sitt liv som ett spädbarn. Den tragikomiska berättelsen om den välbärgade Button sägs ha inspirerats av Mark Twains kommentar om att det är synd att det bästa i livet kommer först och det sämsta sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar