torsdag 12 november 2009

Im just a small town girl, living in a lonely world

Kollade in "Glee" nyss. & jäkla vilken bra serie : O de på TV säger att den ska ge inspiration åt elever. Jag tror det är bullshit. Inte för att vara taskig. Mest för att folk faktiskt inte gör så i verkligheten. Vi har för mycket stolthet idag, tror jag. Egentligen borde det inte visas så många "utanför verkligheten" serier. Typ som Gossip Girl, One Tree Hill osv. Folk blir besatta av innehållet, de tror på att de som händer där, kan hända dom. Varför kollar man ändå på serierna då? Snart kanske man själv sitter där & längtar efter sin "dröm serie" som aldrig händer.
Visst det kanske händer för vissa av oss.
Min pappa säger alltid att jag kommer fastna i det där fejkade. Den fejkade lyckan, den fejkade omgivningen, de fejkade händelserna varje gång jag säger att jag har en tid att passa, för att titta på ett avsnitt av exempelvis Gossip Girl.
Jag hörde att det var 25miljoner Amerikanska invånare som såg "Glee" & att det är en toppenserie eftersom den har så bra handling som folk kan ta åt sig åt. Men hallå, det är bara ett program i mängden... tyvärr.
Det var allt för mig : ) puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar